هر کسب و کاری اهدافی را دنبال می‌کند و برای رسیدن به آن اهداف به برنامه‌ریزی و هماهنگی بین افراد نیاز دارد. OKR یکی از بهترین ابزارها برای هدف گذاری و سازماندهی اهداف است…

طراحی مدل OKR

همان قدر که تعریف و تعیین اهداف سازمان یا کسب و کار مهم است، برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن اهداف هم مهم است. مدل OKR که مخفف Objective & Key Result به معنای اهداف و نتایج کلیدی است. این مدل را می‌توان به بخاطر سادگی و در عین حال اثربخشی فوق‌العاده‌ای که دارد، پرکاربردترین ابزار مدیریت دانست. این ابزار طرفدار‌های زیادی از جمله شرکت‌هایی مثل گوگل، توئیتر، لینکدین و… گرفته تا کسب و کار های کوچک و مشاغل خانگی و حتی مدیریت اهداف فردی دارد.

یکی از دلایل محبوبیت این ابزار به این دلیل است که دید کوتاه‌مدتی دارد! با سرعت بالایی که تغییرات جهانی دارد، وقت گذاشتن برای برنامه ریزی کوتاه‌مدت خیلی منطقی‌تر به نظر می‌آید.

OKR معمولاً در بازه های کوتاه مدت (3 ماهه و یا حداکثر 6 ماهه) تعریف می‌شود و شامل 3 تا 5 هدف کلی و بزرگ (Objective) می‌شود و برای هر هدف تعدادی نتیجه کلیدی (Key Result) مشخص می‌شود تا بتوانیم درصد پیشرفت هر هدف را بصورت دقیق اندازه‌گیری و مدیریت کنیم. در این مدل، همه افراد می‌توانند سهم خودشان را در رسیدن به اهداف کسب و کار ببینند و عملکردشان را بررسی کنند.

اگر برای چند دوره اول، از کمک مشاور در طراحی OKR کمک بگیرید، به راحتی می‌توانید به آن مسلط شوید و از آن به بعد خودتان به درستی طراحی و از آن استفاده کنید.

برای رزرو مشاوره کافی است روی این دکمه کلیک کنید​!