همان قدر که تعریف و تعیین اهداف سازمان یا کسب و کار مهم است، برنامه ریزی برای رسیدن به آن اهداف هم مهم است. مدل OKR که مخفف Objective & Key Result به معنای اهداف و نتایج کلیدی هست را میشود خوش دست ترین ابزار مدیریت اهداف دانست، که بخاطر سادگی و در عین حال اثربخشی فوق العاده ای که دارد، باعث شده طرفدارای زیادی داشته باشد؛ از شرکت های بزرگی مثل گوگل، توئیتر، لینکدین و… گرفته تا کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی و حتی مدیریت اهداف فردی!
یکی از دلایل محبوبیت این ابزار به این دلیل است که دید کوتاه مدتی دارد! با سرعت بالایی که تغییرات جهانی دارد، وقت گذاشتن برای برنامه ریزی کوتاه مدت خیلی منطقی تر به نظر می آید.