وبلاگ

5 اشتباه رایج سیستم سازی در کسب و کار

در دنیای کسب و کار پر سرعت و همیشه در حال تحول امروزی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل اغلب خود را زیر بار وظایف و مسئولیت‌های بی‌شماری می‌بینند. در نتیجه، نیاز به ساده‌سازی فرآیندهای مهم تجاری برای رشد و موفقیت شرکت بسیار مهم است. سیستم سازی کسب و کار شما می‌تواند کلید طول عمر آن باشد. […]
ادامه مطلب

چرا سیستم سازی مهم است؟

سیستم به معنای مجموعه‌ای از قوانین، عملیات و عناصر است که با هم یکپارچه شده و برای انتظام و رسیدگی به کارهایی که به یکدیگر وابسته هستند، به منظور دستیابی به یک هدف مشخص طراحی شده‌اند. یک از راه‌های بالابردن راندمان در سازمان‌ها ایجاد سیستم است. در این مقاله به اهمیت و مزایای سیستم سازی […]
ادامه مطلب

سیستم چیست؟

سیستم به مجموعه‌ی پیچیده‌ای از عناصر یا اجزای به هم پیوسته اطلاق می‌شود که برای دستیابی به یک هدف خاص با هم کار می‌کنند. سیستم‌ها در هر جنبه‌ای از زندگی ما حضور دارند، از سیستم‌های طبیعی مانند بدن انسان گرفته تا سیستم‌های مصنوعی مانند شبکه‌های کامپیوتری. برای پیدا کردن دیدی سیستماتیک باید ابتدا سیستم را […]
ادامه مطلب

اهمیت نوشتن مدل کسب و کار

مدل کسب و کار (Business model) به روشی اشاره دارد که یک شرکت ارزش محصولات و خدمات خود را خلق و ارائه می‌کند. چارچوبی که چگونگی برنامه‌ریزی یک کسب و کار برای تولید درآمد را مشخص می‌کند. اهمیت مدل کسب و کار را نمی‌توان انکار کرد، زیرا یک عامل کلیدی در تعیین موفقیت یا عدم […]
ادامه مطلب

انواع مدل کسب و کار

در دنیای کارآفرینی، شروع یک کسب و کار اغلب مستلزم داشتن یک مدل کسب و کار مستحکم و پایدار است. مدل کسب‌ وکار را می‌توان به‌عنوان طرحی تعریف کرد که نشان می‌دهد چگونه یک شرکت درآمدزا و سودآور می‌شود. مدل‌های کسب‌وکار مختلفی وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند از آن‌ها برای راه‌اندازی کسب ‌وکار خود استفاده […]
ادامه مطلب

مزایا و معایب مدل کسب و کار

مدل‌های کسب‌وکار ساختاری است که نشان می‌دهد چگونه شرکت‌ها می‌توانند از منابع خود برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود و ایجاد جریان‌های درآمد استفاده کنند. بسیار مهم است که یک مدل کسب و کار خوب طراحی کنیم که با ماموریت و چشم‌انداز شرکت‌ها همسو باشد. این ساختار نحوه‌ی عملکرد سازمان، تصمیم‌گیری و ارائه محصولات یا […]
ادامه مطلب

تفاوت طرح کسب و کار با مدل کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار مستلزم استراتژی، برنامه ریزی دقیق و درک خوب اصول اولیه است. دو پایه از این قبیل طرح کسب و کار و مدل کسب و کار هستند. در حالی که هر دوی این‌ها ممکن است شبیه به نظر بیایند، اما در واقع مفاهیم و کاربرد متفاوتی برای کسب و کار […]
ادامه مطلب

تفاوت OKR و KPI

OKR و KPI هر دو معیار اندازه‌گیری عملکرد در سطح سازمانی و فردی هستند، اما اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. اگر با این دو مفهوم از قبل آشنا باشید ممکن است بپرسید پس این معیارها چه تفاوتی با هم دارند. اما قبل از پرداختن به تفاوت‌ OKR و KPI پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی اولیه با […]
ادامه مطلب

نقش OKR در فرهنگ سازمانی چیست؟

یکی از عوامل بسیار موثر بر فرهنگ سازمانی استفاده از روش OKR است. این شیو‌ی هدف‌گذاری یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های مدیریتی به حساب می‌آید و بر نتایج و عملکرد تاکید دارد. هدف استفاده از این روش هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، اتصال تیم‌ها و کارکنان بخش‌های مختلف در جهت اهداف کلی شرکت و تبدیل آن‌ها به نتایج […]
ادامه مطلب

کاربرد OKR در زندگی شخصی

ما تنها برای شغل و تحصیل خود نیاز به برنامه نداریم. یکی از مهمترین بخش‌های زندگی که بر بخش‌های دیگر تاثیر می‌گذارد زندگی شخصی است. اگر کارهای روزانه‌ی ما به هم گره بخورد و برنامه‌هایمان منظم پیش نرود بر دیگر بخش‌های زندگی هم تاثیر مخرب می‌گذارد. یکی از روش‌های هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی که برای زندگی […]
ادامه مطلب
X