جستجو برای:
سبد خرید 0
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
  • 03191011870
  • saeidi.nafise@gmail.com
نفیسه سعیدی
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
جستجو کردن
Close this search box.
0
حساب کاربری
نفیسه سعیدی
حساب کاربری
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
نفیسه سعیدی
حساب کاربری
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما

وبلاگ

نفیسه سعیدی > وبلاگ > آموزش > طراحی کارت امتیازی متوازن: آموزش 0 تا 100

طراحی کارت امتیازی متوازن: آموزش 0 تا 100

اسفند 28, 1401
آموزش، مبانی مدیریت فرایند
طراحی کارت امتیازی متوازن: آموزش 0 تا 100

کارت امتیازی متوازن یک ابزار مدیریت استراتژیک است که به سازمان ها اجازه می‌دهد عملکرد خود را در ابعاد مختلف اندازه‌گیری و پیگیری کنند. با در نظر گرفتن معیارهای مالی و غیر مالی، دید متعادلی از فعالیت های یک سازمان ارائه می دهد. کارت امتیازی متوازن به رهبران کسب‌ و کار کمک می‌کند تا به سرعت مهم‌ترین اولویت‌ها را برای هر یک از شاخه‌های سازمان خود تعیین کرده و آن استراتژی‌ها را برای عملکرد بهینه هماهنگ کنند. در مقاله‌ی کارت امتیازی متوازن به چیستی و مزایای کارت امتیازی  متوازن پرداختیم. در این مطلب یاد می‌گیریم طراحی کارت امتیازی متوازن برای اهداف استراتژیک کسب و کارمان چگونه انجام میشود.

مراحل طراحی کارت امتیازی متوازن

راه‌های متعددی برای ایجاد و طراحی کارت امتیازی متوازن شما وجود دارد. می‌توانید با یک الگوی کارت امتیازی متوازن آماده شروع کنید یا خودتان آن را از ابتدا در برنامه اکسل بسازید و آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. هنگامی که الگوی کارت امتیازی متوازن خود را آماده کردید، می‌توانید شروع به پرکردن جاهای خالی کنید. در این مسیر، سیستم سازی به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای سازمانی‌تان را به صورت کارآمدتر طراحی و پیاده‌سازی کنید و کارت امتیازی متوازن را به بهترین نحو ممکن برای ارزیابی و بهبود عملکرد استفاده کنید.در ادامه به معرفی مراحل پیاده سازی کارت امتیازی متوازن می پردازیم:

مراحل اقدام:

اهداف استراتژیک خود را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد کارت امتیازی متوازن، شناسایی اهداف استراتژیک خود برای هر دیدگاه تجاری است: یادگیری و رشد، مدیریت فرایند ها کسب و کار، مشتری و مالی.

به طور معمول، هر دیدگاه دارای چندین هدف استراتژیک (حداقل دو یا سه) برای تمرکز بر روی آن‌ها خواهد بود. مثال ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش متقابل کارکنان
  • پیشرو در نوآوری
  • حفظ مشتریان
  • بهبود کارایی فرایند
  • افزایش درآمد فروش

به یاد داشته باشید که اهداف را مشخص اما در سطح بالا نگه دارید. ما بعدا به معیارهای عملکرد خاص‌تری برای هر هدف خواهیم پرداخت.

یک نقشه استراتژی ایجاد کنید

در مرحله بعد، یک نقشه استراتژی ایجاد خواهید کرد. نقشه استراتژی نموداری است که ارتباطات یا روابط بین اهداف استراتژیک شما را نشان می‌دهد.

 این یک ابزار مفید برای انتقال سریع استراتژی سازمانی شما و نشان دادن اینکه چگونه هر بخش، تیم یا فرد به اهداف گسترده تر شرکت کمک می‌کند، است. یک راه آسان برای نشان‌دادن این روابط در نمودار شما با فلش‌های جهت‌دار برای نشان‌دادن مسیر استراتژیک و ارتباط بین هر هدف است. برای بهره‌برداری بیشتر از این ابزار و طراحی صحیح آن، بهترین مشاور کسب و کار در اصفهان می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های خود را به طور مؤثرتر پیاده‌سازی کرده و هماهنگی کامل بین بخش‌ها ایجاد کنید.

45 دقیقه مشاوره تلفنی رایگان
آنالیز کسب و کار شما، پاسخ به سوالات

اقدامات را مشخص کنید

معیارهای خاصی را که برای سنجش موفقیت برای هر هدف استراتژیک استفاده خواهید کرد، مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف شما برای فرایندهای کسب و کار داخلی خود رهبری در نوآوری است، می‌توانید موفقیت را با تعداد محصولات جدید تولید شده اندازه‌گیری کنید.

 نکته کلیدی در اینجا فهرست‌کردن معیارها برای هر هدف و سپس ترسیم معیارهای وضعیت فعلی و هدف آینده است. بنابراین، اگر تعداد محصولاتی را که تولید می‌کنید اندازه‌گیری می‌کنید، باید تعداد تولید فعلی را همراه با تعداد هدف بنویسید.

این اقدامات مشخص شده با هم به شما کمک می‌کند تا به سرعت متوجه شوید که در هر هدفی چگونه عمل می‌کنید و کدام مناطق ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشند.

ابتکارات و برنامه ‌های اقدام توسعه دهید

برای دستیابی به عملکرد مطلوب، توسعه ابتکارات و برنامه‌های عملیاتی مهم است. ابتکارات، اقدامات و پروژه‌های خاصی را که باید برای بهبود عملکرد در هر دیدگاه انجام شود، مشخص می‌کند. برنامه‌های اقدام، نقشه راه را برای اجرای ابتکارات، از جمله جدول زمانی، طرف‌های مسئول و منابع مورد نیاز ارائه می‌دهند. ابتکارات و برنامه‌های عملیاتی باید با استراتژی سازمان همسو باشد و از دستیابی به اهداف استراتژیک آن حمایت کند.

فرایند بررسی عملکرد ایجاد کنید

فرایند بررسی عملکرد قوی برای نظارت و بررسی عملکرد سازمان بسیار مهم است. بررسی عملکرد منظم سازمان را قادر می‌سازد تا پیشرفت را ردیابی کند، زمینه‌های بهبود را شناسایی کند و تنظیمات لازم را انجام دهد. فرایند بررسی عملکرد باید شامل جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل، گزارش‌دهی و ارتباط با ذینفعان مربوطه باشد. همچنین باید بازخورد و یادگیری را برای بهبود عملکرد تسهیل کند.

پیاده سازی و آبشار کارت امتیازی متوازن

هنگامی که کارت امتیازی متوازن طراحی شد، باید در سراسر سازمان اجرا شود. این شامل ارتباط کارت امتیازی به همه کارکنان، اطمینان از درک آن‌ها از معیار‌ها و اهداف، و ادغام کارت امتیازی در سیستم ‌های مدیریت عملکرد است. کارت امتیازی باید به سطوح مختلف سازمان تقسیم شود تا اهداف فردی و تیمی را با اهداف استراتژیک همسو کند.

نظارت و تطبیق

طراحی کارت امتیازی متوازن یک فعالیت یکبار مصرف نیست. برای اطمینان از اثربخشی آن نیاز به نظارت و سازگاری مداوم دارد. بررسی منظم معیار‌های عملکرد، اهداف و ابتکارات برای همسویی با محیط در حال تغییر کسب و کار ضروری است. سازمان باید پذیرای بازخورد باشد و تنظیمات لازم را در کارت امتیازی انجام دهد تا از مرتبط بودن و مفید بودن آن اطمینان حاصل کند.

جمع‌بندی

طراحی کارت امتیازی متوازن یک فرایند جامع و تکراری است که استراتژی یک سازمان را با معیار‌های عملکرد در چندین دیدگاه هماهنگ می‌کند. این سازمان ‌ها را قادر می‌سازد تا عملکرد خود را به طور کل‌نگر اندازه‌گیری و پیگیری کنند و تصمیم گیری آگاهانه و بهبود مستمر را تسهیل کنند. با دنبال‌کردن مراحل ذکر شده در این مقاله، سازمان‌ها می‌توانند یک کارت امتیازی متوازن طراحی کنند که به طور موثر از اهداف استراتژیک آن‌ها حمایت کرده و باعث موفقیت شود.

قبلی کارت امتیازی متوازن چیست؟ بررسی 4 پارامتر کلیدی BSC
بعدی OKR چیست؟ تعریف تکنیک OKR با مثال

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سیستم سازی کسب و کار

چالش سیستم سازی

دسته‌ها
  • آموزش (80)
  • توهمات سمی (3)
  • سیستم سازی کسب و کار (34)
  • مبانی مدیریت فرایند (19)
  • مدیریت کسب و کار (48)
  • نگرش مدیریتی (18)
جدیدترین مطالب
  • بیزینس کوچینگ چیست و چرا ضروری است؟
  • مراحل راه اندازی کسب و کار در ایران؛ 5 گام اساسی
  • هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار: بررسی مهم‌ترین کاربردها
  • چالش های کسب و کار کوچک؛ 5 چالش اصلی و راهکار
نفیسه سعیدی || متخصص سیستم‌سازی کسب‌و‌کار
Telegram Eeitaa Whatsapp Instagram Eaparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://n-saeidi.ir/?p=12032
ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran
X
رزرو مشاوره

با اینکه ضرورت استفاده از مشاوره تخصصی برای نگهداری کسب و کار برای اکثر افراد مشخص است، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت درخواست، توضیحاتی را که در بخش مشاوره کسب و کار ارائه کرده‌ایم بخوانید. 
به هر حال تصمیم شما برای استفاده از خدمات مشاوره، برای ما بسیار ارزشمند است…به شما تبریک می‌گوییم و برای قدردانی و جلب اعتماد شما، اولین جلسه مشاوره را مهمان ما هستید. برای رزرو زمان مشاوره حضوری یا آنلاین، کافی است این فیلدها را تکمیل کنید؛ در اولین فرصت با شما هماهنگ می‌شویم:

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
نفیسه سعیدی || سیستم سازی کسب و کار
جلسه رایگان 45 دقیقه
مشاوره تخصصی کسب و کار
راه‌اندازی | توسعه | سیستم‌سازی

دریافت اطلاعات تکمیلی:

میخواهم بیشتر بدانم