جستجو برای:
سبد خرید 0
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
  • 03191011870
  • saeidi.nafise@gmail.com
نفیسه سعیدی
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
جستجو کردن
Close this search box.
0
حساب کاربری
نفیسه سعیدی
حساب کاربری
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما
نفیسه سعیدی
حساب کاربری
  • درباره من
  • خدمات
    • سیستم سازی کسب و کار
    • مدیریت فرایند‌های کسب و کار
    • طراحی ابزارهای مدیریتی
      • طراحی مدل کسب و کار
      • طراحی کارت امتیازی متوازن
      • طراحی مدل OKR
      • طراحی معماری فرایندی
      • مدلسازی فرایندها
      • طراحی/ بهبود گردش کار
    • مشاوره
    • آموزش
  • محصولات
    • ویدئوی آموزشی
    • دوره آموزشی
    • نرم افزارها
    • فایل‌های دانلودی
  • سیستم سازی
  • بیزینس مدل
  • بلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • وبلاگ
  • ارتباط با ما
    • مسیرهای ارتباطی
    • همکاری با ما

وبلاگ

نفیسه سعیدی > وبلاگ > آموزش > کسب و کار سیستمی: موفقیت با یکپارچه سازی

کسب و کار سیستمی: موفقیت با یکپارچه سازی

مرداد 11, 1402
آموزش، سیستم سازی کسب و کار، مدیریت کسب و کار، نگرش مدیریتی
کسب و کار سیستمی: موفقیت با یکپارچه سازی

کسب و کار سیستمی یک رویکرد یا مدل تجاری است که در آن همه جوانب کسب و کار به صورت یک سیستم یکپارچه در نظر گرفته می‌شوند. در این رویکرد، تمامی عناصر و فرآیندهای کسب و کار به صورت متصل و هماهنگ با یکدیگر عمل می‌کنند تا به اهداف کلی کسب و کار برسند. کسب و کار سیستمی، با تاکید بر یکپارچگی، همکاری و تفکر کل نگر، کلید باز کردن سطوح جدیدی از کارایی، نوآوری و موفقیت را در اختیار دارد. برای شناخت عمیق سیستم‌ها مطالعه‌ی صفحه‌ی سیستم سازی کسب و کار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله به بررسی تأثیر این مدل تجاری و به جنبه‌های مختلف آن می‌پردازیم.

رویکرد کل‌نگر در کسب و کار سیستمی

یکپارچگی به عنوان بستر کسب و کار سیستمی عمل می‌کند. در این رویکرد برداشتن دیوارهای سازمانی و تقویت یکپارچگی در بخش‌ها، عملکردها و فرآیندها بسیار اهمیت دارد. با گسترش همکاری متقابل، سازمان‌ها می‌توانند از هوش جمعی استفاده و ارتباطات را تقویت کنند. مزایای این یکپارچه‌سازی، از جمله بهبود بهره‌وری عملیاتی، جریان کار ساده، و توانایی پاسخگویی سریع به تغییرات بازار است. رویکرد کل‌نگر فراتر از تفکر سنتی است و بر پیوستگی جنبه‌های مختلف در یک سازمان تأکید می‌کند. با در نظر گرفتن وابستگی‌های متقابل بین فرآیندها، بخش‌ها و سهامداران، هدف کسب و کار سیستمی بهینه‌سازی عملکرد کلی، افزایش همکاری و هدایت نوآوری است.

کسب و کار سیستمی به بررسی و بهبود مدیریت فرایند کسب و کار ، ساختار سازمانی، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و سایر جنبه‌های کسب و کار می‌پردازد. در این رویکرد، هر تغییری که در یک بخش از سیستم ایجاد شود، تاثیر مستقیم بر سایر بخش‌ها و کل کسب و کار خواهد داشت. بنابراین، نیاز است تا هماهنگی در سراسر کسب و کار برقرار شود تا به بهبود کارایی کل سیستم دست یابیم.

تفکر سیستمی

تفکر سیستمی (System Thinking) رویکردی در مدیریت و اداره سازمان‌هاست که بر پایه درک دقیق و جامع از روابط و تعاملات بین اجزای یک سیستم، بررسی عوامل موثر بر آن و ارتباطات وابسته آن‌ها برای حل مسائل و بهبود عملکرد سازمان استفاده می‌کند. در واقع، تفکر سیستمی به ما کمک می‌کند تا به صورت جامع و سیستماتیک به مسائل و چالش‌های سازمانی نگاه کنیم. با پیاده کردن تفکر سیستمی، سازمان‌ها می‌توانند پیچیدگی‌ها را بررسی کنند، نقاط اهرمی را شناسایی کنند و استراتژی‌های انعطاف‌پذیری برای موفقیت بلند مدت طرح کنند. در تفکر سیستمی، تاکید بر تفکر در مورد آینده و پیش‌بینی تغییرات و نتایج آن‌ها قرار دارد.

استفاده از تفکر سیستمی در شرکت‌ها باعث می‌شود تا مدیران و کارکنان به عنوان یک تیم با همکاری و تعامل مثبت، راه‌کارهای بهتری برای حل چالش‌ها پیدا کنند. همچنین، استفاده از تفکر سیستمی باعث بهبود عملکرد سازمان و افزایش کیفیت و کارایی آن می‌شود.

رهبری و مدیریت تغییر

رهبری موثر و مدیریت تغییر برای اجرای کارآمد کسب و کار سیستمی حیاتی است. نقش رهبران در ایجاد تغییرات سیستمی، پرورش فرهنگ بهبود مستمر و ایجاد محیطی مناسب برای نوآوری و همکاری بسیار اهمیت دارد. رویکرد سیستمی برپایه‌ی استراتژی‌هایی برای رهبری تحولات سیستمی، از جمله ارتباطات شفاف، مشارکت ذینفعان، و توانمندسازی کارکنان است. علاوه بر این، مدیریت تغییر با چالش‌هایی مثل غلبه بر مقاومت و ایجاد چشم‌اندازی مشترک برای تجارت سیستمی روبرو است. مشاوره کسب و کار در اصفهان می‌تواند به سازمان‌ها در رهبری این تغییرات کمک کند و با ارایه استراتژی‌های مناسب و راهکارهای اجرایی، از موفقیت تحول در کسب و کار آن‌ها حمایت کند.

45 دقیقه مشاوره تلفنی رایگان
آنالیز کسب و کار شما، پاسخ به سوالات


ذهنیت چابک

در محیط کسب و کار چابکی برای موفقیت پایدار و دوام در بازار رقابتی مهم است. اهمیت پذیرش تغییر، پرورش فرهنگ آزمایش و تشویق یادگیری مستمر سیستم را چابک می‌کند. روش‌های چابک سازی سیستم مانند اسکرام (Scrum) و کانبان (Kanban) ذهنیت چابک را در کسب و کار سیستمی پیاده می‌کنند. با ترویج انعطاف‌پذیری و سازگاری، سازمان‌ها می‌توانند به سرعت به خواسته‌های مشتریان پاسخ دهند و از رقبا جلوتر بمانند. 

همکاری و خلق مشترک

همکاری و ایجاد اشتراک، اجزای جدایی‌ناپذیر کسب و کار سیستمی هستند. مشارکت قوی با سهامداران، از جمله کارکنان، مشتریان، تامین‌کنندگان و حتی رقبا بسیار اهمیت دارد. با درگیر شدن در تلاش‌های مشترک، سازمان‌ها می‌توانند از دیدگاه‌های متنوع بهره ببرند. با استفاده از هوش جمعی و ادغام منابع، کسب و کارها می‌توانند بهتر با پویایی بازار سازگار شوند، نوآوری را هدایت کنند و فرصت‌های رشد جدید را باز کنند. این روزها نقش فناوری‌‌ در فعال کردن همکاری مجازی، به ویژه در یک محیط کاری جهانی شده و از راه دور پررنگ شده است.

نقش فناوری در کسب و کار سیستمی

فناوری نقش زیادی در فعال‌کردن کسب و کار سیستمی ایفا می‌کند. دیجیتالی‌سازی، اتوماسیون و تجزیه و تحلیل پیشرفته سازمان‌ها برای ایجاد سیستم‌های به هم پیوسته یک امر ضروری است که باعث کارایی و بهره‌وری می‌شود. پیاده‌سازی سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، محاسبات ابری و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده به عنوان توانمند سازهای کلیدی کسب و کار سیستمی به حساب می‌آید. باید در نظر داشت که فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) برای متحول کردن شیوه‌های تجاری سیستمی پتانسیل بالایی دارند. آینده‌ی کسب و کار سیستمی در دست فناوری‌های به روز است.

حرف پایانی

کسب و کار سیستمی نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه عملکرد و پیشرفت سازمان‌ها در دنیای به هم پیوسته امروزی است. با پذیرش یکپارچگی، تقویت همکاری، اتخاذ تفکر سیستمی و پرورش رهبری موثر، سازمان‌ها می‌توانند پتانسیل کامل کسب و کار سیستمی را باز کنند. استفاده از رویکرد سیستمی در کسب و کار، به کاهش ضایعات و هدررفت‌های احتمالی منجر می‌شود و امکان بهره‌برداری بهینه از منابع و فرآیندهای مختلف را فراهم می‌کند. همچنین، این رویکرد امکان پیش‌بینی و مدیریت بهتر ریسک‌ها و مشکلات را فراهم می‌کند و در نتیجه بهبود عملکرد کسب و کار را تسهیل می‌کند. 

قبلی ابزارهای جدید سیستم سازی کسب و کار
بعدی سیستم سازی در خدمات: افزایش کارایی و کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

سیستم سازی کسب و کار

چالش سیستم سازی

دسته‌ها
  • آموزش (80)
  • توهمات سمی (3)
  • سیستم سازی کسب و کار (34)
  • مبانی مدیریت فرایند (19)
  • مدیریت کسب و کار (48)
  • نگرش مدیریتی (18)
جدیدترین مطالب
  • بیزینس کوچینگ چیست و چرا ضروری است؟
  • مراحل راه اندازی کسب و کار در ایران؛ 5 گام اساسی
  • هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار: بررسی مهم‌ترین کاربردها
  • چالش های کسب و کار کوچک؛ 5 چالش اصلی و راهکار
نفیسه سعیدی || متخصص سیستم‌سازی کسب‌و‌کار
Telegram Eeitaa Whatsapp Instagram Eaparat
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://n-saeidi.ir/?p=16370
ورود ×
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:30)
بازگشت به ورود
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:30)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran
X
رزرو مشاوره

با اینکه ضرورت استفاده از مشاوره تخصصی برای نگهداری کسب و کار برای اکثر افراد مشخص است، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از ثبت درخواست، توضیحاتی را که در بخش مشاوره کسب و کار ارائه کرده‌ایم بخوانید. 
به هر حال تصمیم شما برای استفاده از خدمات مشاوره، برای ما بسیار ارزشمند است…به شما تبریک می‌گوییم و برای قدردانی و جلب اعتماد شما، اولین جلسه مشاوره را مهمان ما هستید. برای رزرو زمان مشاوره حضوری یا آنلاین، کافی است این فیلدها را تکمیل کنید؛ در اولین فرصت با شما هماهنگ می‌شویم:

مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
نفیسه سعیدی || سیستم سازی کسب و کار
جلسه رایگان 45 دقیقه
مشاوره تخصصی کسب و کار
راه‌اندازی | توسعه | سیستم‌سازی

دریافت اطلاعات تکمیلی:

میخواهم بیشتر بدانم